fredag den 3. juni 2011

Coca-Cola bruger QR kode til at drive salg - og skabe loyalitet

Coca-Cola i Tyskland gør noget for musikken! I forbindelse med forårs kampagnen "Coke Sound Up´" har Coca Cola valgt at pryde 25 cl dåserne med QR koder. 
Scannes QR koden ledes brugeren direkte ind på et kampagnesite. Her er der mulighed for at holde sig opdateret med eksklusive (og gratis) Coke Sound Up koncerter, komme tæt på de musikalske stjernerne og downloade goodies til mobilen.  Det mobile kampagnesite opdateres dagligt med nye koncerter rundt i de tyske byer. 



Kilde 2d code
Se det mobile website her


I love barcodes mener: 
Et rigtig godt eksempel på hvordan QR koder nemt kan bruges til at drive salg og skabe loyalitet. Her bliver det mobile kampagne site opdateret dagligt med nye koncerter, goodies og gossip, så brugeren hele tiden har et incitament til at scanne (og dermed købe) en Coca-Cola dåse. 
Rikke Høyer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar