torsdag den 9. december 2010

Kender du typen?



I skrivende stund findes der ca. 70 forskellige typer 2D barcodes, I love barcodes giver dig et indblik i de 3 mest populære. 
Helt tilbage i det sidste årtusinde - nærmere betegnet 1994 blev den første 2D barcode udviklet af den Japanske virksomhed Denso-Wave for Toyota. Toyota brugte barcoden på de forskellige bil komponenter, så robotterne automatisk kunne genkende disse og kunne placere dem ordenligt og hurtigt. Verdens første 2D barcoden fik navnet QR (Quick Response). QR koden har den fordel at det er den mest udbredte og kan scannes af stort set alle scanner-applikationer.  


Vil du høre mere om dine muligheder med 2D barcodes - scan denne QR kode og ring mig op... 


Datamatrix koden kan som QR koden scannes af stort set alle scanner-applikationer. En Datamatix kode kan indeholde alt fra 1 - 3116 tal eller op til 2335 bogstaver. Prøv selv - og få samtidig muligheden for at følge Ilovebarcodes på Twitter



Da barcode bølgen først kom til Europa var det Ezode koden der gjorde sit indtog. EZ koden er ( mig bekendt) den mindste på markedet, og kan gå helt ned til 1,27 cm 
Scan her og se hvad der gemmer sig bag det lille pus... håber du vil "synes godt om". 





5 kommentarer:

  1. Hej Rikke,
    Spændende blog! Jeg synes, du har helt ret - der er super mange muligheder i 2d barcodes. Jeg tror (ved) at der er en masse tiltag på vej, der vil gøre det endnu mere udbredt og nyttigt også til at at drive salg for mange kunder. Spændende at samle dem på denne blog.
    Mange hilsener Lise

    SvarSlet
  2. Hej Lise,

    Tak for din kommentar. Det glæder mig du synes om bloggen :-).

    Der er slet ingen tvivl om vi kommer til at se rigtig mange spændende tiltag i brugen af 2D barcodes. Forhåbentligt også hvor muligheden for at drive salg er tænkt helt ud i hjørnerne.

    Når du ser ( eller du selv laver) de gode eksempler derude så giv mig et prej. Så vi kan dele de gode nyheder med de andre barcode lovers derude..

    Bedste hilsner
    Rikke

    SvarSlet
  3. Hej Rikke

    Du bruger vendingen "drive salg" i stort set alle dine postings. Ku' du ikke udvide perspektivet lidt og berette om barcodes som andet end salgsfremmende teknologi?

    Hilsen fra Niels

    SvarSlet
  4. Hej Niels,

    Tak for din kommentar - og input.

    I kraft af jeg har arbejdet med salg og marketing i over 15 år, er min "kærlighed" til 2D barcodes netop udsprunget af de unikke muligheder der er for at drive salg! Derfor ser jeg også primært 2D barcodes som "salgsfremmende teknologi".

    Men der findes bestemt også andre muligheder i brugen af 2D barcodes. Du vil kunne se et af eksemplerne herpå i næste uge, hvor der er fokus på hvordan 2D barcodes kan gøre en stor forskel i undervisningssammenhæng.

    Bedste hilsner
    Rikke

    SvarSlet
  5. dette ville være rart om salgsfremmende produkter som shirts krus

    SvarSlet