fredag den 14. oktober 2011

Så fedt kan det gøres... Lækker brug af QR kode!

Danmark har fået en ny TV kanal - og den er mest for kvinder. I forbindelse med lanceringen i sidste uge er der kørt de helt store skyts frem. 
Et af dem, et omslag på Metroxpress, hvor TLC har valgt at bruge QR koden som middel til udbredelse af deres online magasin. Og de gør det rigtig godt! 



Med budskabet; "Se vores online magasin med alt om TLC og vind en lækker Marc By Marc Jacobs taske", er der varmet godt op for at scanne QR koden. 



Når QR koden scannes ledes der direkte ind til et mobilsite. Her er der mulighed for at se mere om TLC og selvfølgelig deltage i konkurrencen, og dermed få adgang til TLCs online magasin.


Få sekunder efter tilmeldingen lander TLC online magasin i indbakken! 


I love barcodes mener: 
Fedt! En virkelig gennemtænkt kampagne, hvor der er en rød tråd mellem både QR kampagnen, online magasinet og selv Facebook siden.  
Her er et klasse eksempel på hvordan QR koden bruges som middel til at komme fra inspiration til handling og fra tryk til online, ja endda direkte ind i din indbakke! 


Der er dog et lille minus i kampagnen. Det er stadig ikke alle der kender til QR koder og hvordan de scannes. Kommunikationen til personer der ikke har scannet QR koder tidligere skal være meget specifik, nærmest på grænsen til en fristil.. Det er desværre nok ikke tilstrækkeligt for TLC blot at skrive; "For at scanne koden: Hent appén Scanlife". Særligt hvis de gerne vil give alle med en smartphone chancen for at scanne. Og hvem vil ikke det...!?  


Men hatten af for en virkelig gennemtænkt og stærk kampagne, hvor QR koden gør en væsentlig forskel! 


Vil du have et short cut til online magasinet fra TLC, der helt klart er et stort ti tal på lækkerheds-skalaen for fedt layout, så klik her. 


TLC er ikke den eneste TV kanal der har forsøgt sig med QR koder. Se her hvordan TV3 (mis)brugte QR kodernes fortræffeligheder. 

Vil du have seneste nyt fra I love barcodes? Tilmeld dig nyhedsbrevet ved at klikke her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar