fredag den 16. september 2011

Derfor skal du bruge QR koder - og mobil sites!

Balleby & Grumsen og Analyse Danmark har netop lanceret deres årlige analyse, med tal og tendenser for brugen af smartphones og applikationer. I analysen er der guf for dig der gerne vil benytte QR koder i din markedsføring. 


For Balleby & Grumsen giver os et godt indblik i applikationernes verden men også i mobil brugerens adfærd. 


Highligts fra undersøgelsen: 

  • Smartphones, herunder HTC, LG, Samsung, Sony Ericsson mfl. med styresystem fra Android, er de mest solgte i Danmark. I analysen fastslås det at det nu er mere end 730.000 danskere der har en smartphone med Android styresystem. 
  • Apple haler godt ind på Android, der er nu mere end 700.000 iPhones i det danske land, hvilket gør iPhone til den største unikke spiller på markedet. 
  • En iPhone ejer bruger gennemsnitligt 71 minutter dagligt på sin iPhone mens en HTC ejer blot bruger 47 minutter. 
  • En iPhone ejer bruger i gennemsnit 4 gange flere penge på apps end andre smartphone ejerere. 

At næsten halvdelen af den danske befolkning nu har en smartphone bakker også godt op om den seneste analyser fra Scanbuy der viser et sandt boom i antallet af QR scan. Denne analyse kan krydres med at der små 14 dage ind i september var scannet mere end 150.000 QR koder, i Danmark, med brug af en Scanlife applikation!


Selvom der nu er rigtig mange apps i Danmark, vil I love barcodes i 95% af alle tilfælde dog anbefale brugen af et mobilsite når der skal drives salg ved hjælp af QR koden. Årsag: 

  • Designet passer til alle styresystemer 
  • Skal kun udvikles én enkelt gang (ikke til flere forskellige styresystemer)
  • Der kan dyb linkes via QR koder til specifikke sider/kampagner
  • Der kan laves et app ikon der kan ligges på skrivebordet
  • Det er langt billigere at udvikle og vedligeholde
  • Det er langt mere dynamisk og kan bruges som både kampagne medie og fast medie
  • Der kan redigeres og ændres fra minut til minut

En ting er sikkert; vi har altid telefonen på os, den er aldrig slukket og vi bruger den som aldrig før...! Det gælder om du udnytter muligheden for at skabe involvering med de mobile brugere bedst muligt. En QR kode og et mobil site er en rigtig god start...  


Klik og se hele undersøgelsen, med de nyeste tal og tendenser om brugen af smartphones og applikationer her.


Vil du have tips og tricks til hvordan du bedst bruger QR koderne - og mobilsites til at drive salg? Klik her og få I love barcodes...news direkte i din indbakke. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar