Den amerikanske kæde JCPenny er hoppet med på QR vognen og på en sød måde taget de gode gamle julemærkater i brug. Nu påført med en QR kode, der giver den glade giver mulighed for at sende en helt særlig og personlig hilsen til dem de holder af.
Se casen her:
I love barcodes mener:
JCPenny kommer med en sød idé, der nok skal blive hypet! Men om det giver flere pakker rundt om juletræet fra JCPenny, tvivler jeg desværre på. Som nævnt mange gange her på bloggen, skal et QR eventyr ikke kun skabe værdi for brugeren - men også for den enkelte virksomhed!
JCPenny udnytter muligheden rigtig fint. For det er ikke kun brugerne der kan lave en sjov gimmick og glæde farmor og onkel Jens med en personlig hilsen. JCPenny har også formået at tænke lidt forretning ind i det:
- Som bruger skal man først skal afgive sin permission (og mobil nummer) før den personlige hilsen kan laves. Dermed får JCPenny muligheden for at påvirke den enkelte bruger på den lange bane med gode tilbud - og dermed potentielt salg
- En anden god feature er at der er en share funktion på både Facebook og Twitter. Desværre viser videoen ikke noget om hvad det er der bliver delt på hhv. Facebook og Twitter, men hvis det er det gode budskab om der kan hentes santa tags i kædens butikker får den et "synes godt om".
Men mulighederne kunne sagtens være udnyttet endnu mere. Det vil have været helt fantastisk, hvis der også sammen med den "tak" besked der kan skrives tilbage til brugeren kunne vedlægges en rabatkupon til det næste køb eller et par særlige tilbud, så JCPenny også fik gang i web/mobilshoppen mens der i julen er lukket i butikkerne.
Der er mange rigtig gode muligheder for detailhandlen i brugen af QR koder, og det er blot fantasien der sætter grænser. Vil du have flere tips til, hvordan du kan bruge QR koder (og Facebook) i detailhandlen? Få 5 af slagsen ved at klikke her.
Har du set et godt eksempel på, hvordan QR koderne bruges i forbindelse med julen? Giv gerne en melding på rikkehoyer@me.com
Ingen kommentarer:
Send en kommentar