torsdag den 10. november 2011

Sådan skaber du salg via QR koder og Facebook


Her 5 tips til brugen af QR koder, til dig der net vil drive salg via de eksisterende kontaktpunkter i detailhandlen.  

Udstillingsvinduerne
Med QR koderne er det nu muligt at få solgt varer døgnet rundt, hvis du bruger vinduerne optimalt! Brug QR koder på de enkelte produkter der udstilles i vinduet og giv dine kunder at scanne QR koden og købe direkte! Eneste forudsætning er naturligvis en mobiloptimeret shop, og skal den have ekstra gas og mulighed for at øge salget af den respektive vare, så giv brugeren mulighed for at dele oplevelsen på Facebook . Det kan lade sig gøre, ved enten ved at “dele den enkelte vare” eller hele mobilshoppen med en QR kode der postes direkte på kundens Facebook profil.

Facaden
Vil du gerne have flere til at synes godt om din side på Facebook eller behov for flere check-in´s? Så brug facaden som medie. Husk dog det ikke blot er nok at klister en QR kode på hoveddøren.. Din potentielle kunde skal have en årsag til at scanne QR koden – og de skal guides til hvordan QR koden scannes.

Skiltning
Gør som Diesel og udnyt potentialet i kombinationen mellem QR koder og Facebook på bedste vis. Diesel i Madrid gav deres kunder muligheden for at scanne QR koder der var placeret ved specifikke produkter.  Ved scanningen af QR koden fik kunden mulighed for at udvælge et favorit Diesel outfit og “synes godt om”, tilkendegivelsen vises naturligvis herefter i vennernes ticker og dermed øges kendskabet til Diesels nye varer.

Annoncering
Annoncer, outdoor, visitkort, brochure… på ALT trykt markedsføringsmateriale er det oplagt at bruge QR koder til at skabe call to action. Det være sig alt fra opsamling af permissions til et direkte salg!  Husk også her vigtigheden af at guide dine potentielle kunder til, hvordan QR koden scannes og ikke mindst hvad kunden får ud af at foretage et scan.

Facebook side
Din Facebook side skal bruges som et aktiv for at få flere kunder i butikken! En af de oplagte muligheder er deling af værdi og rabatkuponer. Dette gøres bedst – og nemmest ved deling af en QR kode der linker direkte til en specifik mobil værdi eller rabat kupon, som kunden efterfølgende trasker direkte ned i butikken med.

Inden du hopper ud i eventyret så husk:

  • Brugen af QR koder skal skabe værdi for brugerne – og din virksomhed!
  • Brugeren skal have en årsag til at scanne QR koden – fortæl det!
  • Der skal guides til hvordan QR koden scannes og hvor nye brugere får fat i en scanner applikation
  • Mobiltilpasset indhold er et must!
  • Det skal være nemt, overskueligt og let at trykke klik og køb eller del på Facebook.


Håber vi ses d. 16 november på Børsen, hvor I love barcodes er med i ekspertpanelet på spor 3! Vil du se mere om seminariet Sociale Medier i Detailbranchen så klik her!  





Ingen kommentarer:

Send en kommentar