En af midlerne for at markedsføre Ringsted Festival både før-under og efter festivalen er Facebook. Ved indgangen blev hver enkelt gæst derfor mødt af en fin designer QR kode. Hvis eneste mål var flere til at synes godt om Facebook siden.
Når designer QR koden scannes. Ledes der direkte til et mobil site, hvorfra der hverves "synes godt om" til Ringsted Festival side på Facebook
I love barcodes mener:
Grundtanken er rigtig god!
Det er oplagt at bruge en QR kode som denne ved indgangen til en festival, hvor folk er i højt humør og måske endda står i kø - og (spild)tiden dermed bruges som en god faktor til at scanne QR koden.
Derfor er det også rigtig ærgerligt at Ringsted Festival ikke lige har fået de sidste detaljer med der kunne sikre dem succes med brugen af designer QR koden.
Det er (endnu) ikke alle danskere der kender til QR koder og deres fortræffeligheder. Derfor går Ringsted Festival desværre glip af en lang række "synes godt om" fordi de ikke vælger at informere godt nok;
- Der inspireres ikke til hvorfor QR koden skal scannes
- Der guides ikke til hvordan designer QR koden scannes
Men når det er sagt og ca. de 70% af alle i køen der ikke har kendskab til QR kodens fortræffeligheder desværre i dette tilfælde er sorteret fra.. Venter der de sidste en ok oplevelse.
- Der ledes direkte ind til et mobilsite, hvorfra der fint gives et lille why til at gå videre og synes godt om Ringsted Festival.
- Ved at synes godt om, deltager man i konkurrencen om at vinde billetter til næste års festival
Det er ærgerligt at Ringsted Festival går glip af en stor del "synes godt om". For det er ikke meget der skal til for at få denne kampagne fra "fiasko" til succes. I bund og grund er det blot teksten "Vil du have gratis billetter til næste års festival? Scan QR koden og se hvordan!" og en kort guide til hvordan QR koden scannes, der kunne have gjort den helt store forskel!
Vil du have tips og tricks til hvordan du bedst får succes med brugen af QR koder i din markedsføring? Tilmeld dig Ilovebarcodes...news her - og få inspirerende nyt direkte i indbakken.
Rikke Høyer Schrøder
Ingen kommentarer:
Send en kommentar