Der linkes ind til Tellio almindelige website - hvor mobil brugervenlighed er en by i Rusland.
I love barcodes mener:
Tellio begår de klassiske tre fejl:
- De giver ikke en årsag til HVORFOR læseren skal scanne koden
- De guider ikke læseren til HVORDAN koden skal scannes
- De linker direkte ind til et helt almindeligt website, hvor brugervenligheden er en by i Rusland (særligt med en smartphone i hånden)
Budskabet i Tellios annonce er ret godt og meget målrettet forbrugerene der ønsker at ringe billigt med Tellio Micro. Men QR koden linker direkte ned til Tellios almindelige website. Hvor både Tellio Micro, - Mini og - Medium mulighederne bliver præsenteret! Det ellers så målrettede budskab forsvinder...
Tellio kunne egentlig have gjort det ganske nemt i brugen af QR koden til at drive salg! Det ville have været oplagt at benytte mulighederne i QR koden til fx:
- En direkte opringning til kundeservice - scan QR koden og ring op!
- Et tilpasset mobilsite udelukkende for Tellio Micro pakken med mulighed for at navigere til "se også vores andre muligheder" side
Rikke Høyer Schrøder
Ingen kommentarer:
Send en kommentar