onsdag den 23. marts 2011

Onfone fejler - men det kunne have været så let...

Teleselskabet Onfone med skuespilleren Lars Bom i spidsen, markedsføre sig markant udfra devisen om det skal være overskueligt og nemt at have et mobil abonnement. I en annonce i Søndagsavisen har nu også en QR kode sneget sig ind for at vise hvor nemt det er at kontakte Onfone. 




I love barcodes mener: 
Da jeg først så annoncen var det positivt, med tanken om at der nu var endnu et godt eksempel på hvordan 2D barcodes kan bruges... 

For selvom Onfone på ingen måde gør opmærksom på hvorfor QR koden skal scannes, hvordan det gøres og hvad der linkes til. Var min formodning alligevel at QR koden, der er placeret lige ved telefon nummeret. Blot skulle scannes hvorefter der vil blive ringet direkte op til Onfone - og give læseren en mulighed for at bestille et mobil abonnement. Men nej... 

Desværre har Onefone ikke valgt at udnytte muligheden for, at drive salg ved hjælp af QR koden, i denne kampagne.  Onfone vælger nemlig, at linke direkte til en almindelig hjemmeside, hvor det er mere eller mindre umuligt at danne sig et overblik, agere og købe!

Det er særligt ærgerligt at Onfone der ellers forsøger at differentiere sig på det skal være overskueligt og let at have et mobil abonnement. Ikke tager deres egen medicin og gør det nemt for læseren at købe... 

Ville Onfone have udbytte af deres brug af QR koden, skulle denne enten give læseren mulighed for at ringe op til Onfone direkte eller som absolut minimum blive mødt af et brugervenligt mobil website.
Rikke Høyer Schrøder

   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar