Jagten på nye kunder er sat ind i Statoils univers på benzin stationerne, med både displays på benzin tankene, displays i butikkerne og små tilmeldingskort ved kasserne. 2D barcodes er et bærende element i kampagnen - hvor stort set alt er tænkt ind.
Display på benzin tanken |
Display i butikken med QR kode der kan scannes på afstand |
'
I love barcodes mener:
Det er af de absolut bedre eksekverede kampagner jeg har set i jagten på nye kunder... Først og fremmest er der taget alle nødvendige midler i brug, for at påvirke den potentielle Statoil kort kunde, både under og efter mødet med Statoil.
Dernæst er kampagnen lavet i respekt for målgruppen ( alle der tanker benzin - på tværs af alder, køn, geografi og social status) og dennes tilgang til at blive Statoil kort kunde.
Et eksempel herpå er "tilmeldingskortet" der er at finde i butikkerne. Her er der både mulighed for at tilmelde sig Statoil kunde kortet pr. sms, ved personlig henvendelse til sælgeren i butikken og selvfølgelig via QR koden.
Og det er glædeligt - og selvfølgelig helt rigtigt set, at bruge mulighederne i 2D barcodes som det bærende element til at skabe call to action i denne kampagne.
Når QR koden scannes mødes den potentielle kunde af en overskuelig landingpage, hvor eneste action er at; taste navn og mail adresse, for herefter at få flere informationer via en meget overskuelig e-mail, med fordele og muligheder med et Statoil kunde kort ( mindre end et minut efter min tilmelding var mailen i indboksen.. ).
Det er virkelig stærkt gået - og næsten alt der er tænkt ind i kampagnen. Der er dog lige et par knap så gode "forglemmelser"...:
- Hold nu brugeren i hånden! Der skal guides til, hvordan skal en QR kode scannes og hvordan brugeren får fingrene i en scanner applikation.
- Brug landingpagen endnu bedre ( og øg hitraten), ved at fremhæve et par af de fordele der er ved et Statoil kunde kort. Rikke Høyer
Ingen kommentarer:
Send en kommentar