torsdag den 24. marts 2011

Den lille Prins viser vejen til Facebook

Du kender det sikkert... Det forunderlige eventyr om den lille prins, der på sin rejse rundt i universet lærer kærligheden, livet og døden at kende. En af de helt store klassikere skrevet af den franske forfatter Antoine de Saint-Exupéry. 


Den lille Prins er en af de mest sælgende bøger i nyere tid med over 200.000 millioner eksemplarer. Den originale franske udgave er oversat til mere end 190 forskellige sprog.





Men selv med 68 år på bagen, lever Den lille Prins i bedste velgående på nutidens største sociale netværk; Facebook - med mere en 3.700 venner. For at samle endnu flere venner har  virksomheden SET Japan special designet en QR kode der giver adgang til Den lille Prins´ verden på Facebook. 



I love barcodes mener: 
Et virkelig godt eksempel på hvordan 2D barcodes kan bruges til at give en ekstra dimension - også i designet. Der er ingen tvivl om at designer barcodes kommer til at vinde frem i medie billedet, for her som alle andre steder gælder det selvfølgelig om at differentiere sig! 
Det er dog stadig ikke optimalt set ud fra et brugervenligt synspunkt at der linkes direkte til et website, trods Facebook er forholdsvis overskueligt - selv på mobilen.
Rikke Høyer Schrøder

Ingen kommentarer:

Send en kommentar