Den lille Prins er en af de mest sælgende bøger i nyere tid med over 200.000 millioner eksemplarer. Den originale franske udgave er oversat til mere end 190 forskellige sprog.
Men selv med 68 år på bagen, lever Den lille Prins i bedste velgående på nutidens største sociale netværk; Facebook - med mere en 3.700 venner. For at samle endnu flere venner har virksomheden SET Japan special designet en QR kode der giver adgang til Den lille Prins´ verden på Facebook.
I love barcodes mener:
Et virkelig godt eksempel på hvordan 2D barcodes kan bruges til at give en ekstra dimension - også i designet. Der er ingen tvivl om at designer barcodes kommer til at vinde frem i medie billedet, for her som alle andre steder gælder det selvfølgelig om at differentiere sig!
Det er dog stadig ikke optimalt set ud fra et brugervenligt synspunkt at der linkes direkte til et website, trods Facebook er forholdsvis overskueligt - selv på mobilen.
Rikke Høyer Schrøder
Ingen kommentarer:
Send en kommentar