mandag den 21. februar 2011

Øv for en fuser...

Den lokale erhvervsavis bød i denne uge på en opsigtsvækkende annonce. 




Bag QR koden gemmer sig denne landing page: 




I love barcodes mener: Der er ingen tvivl om annoncen fra M.B Print har fået opmærksomhed ved hjælp af QR koden. 
Men annoncen har med garanti også afskrevet en masse læsere! Først og fremmest alle uden en smartphone! For selvom der på nuværende tidspunkt er over 1 million smartphones i Danmark - er der altså stadig flere danskere der endnu ikke har fået fingrene i én.. 
Dernæst er det en kende farligt "udelukkende" at satse på en lille del af befolkningen,  særligt i et medie med en meget bred målgruppe ( erhvervsavisen er i størstedelen af oplaget integreret i lokalavisen). 
Der er ej heller tvivl om budskabet i annoncen kunne være eksekveret meget bedre - og skabt interesse for at scanne koden.  For når koden scannes er det noget af en "hmm ok" oplevelse der venter.  M.B. Print tilbyder print til firmabilen... Det ville da have været oplagt, at få det gode budskab frem i annoncen og vis eksempler på hvordan QR koder også kan bruges på firmabiler til at skabe "call to action" for den lokale tømrervirksomhed...
Men øv, for godt nok linkes der til et rigtig fin og overskuelig side. Men den er fuldstændig inaktiv! Ikke engang telefon nummeret kan der klikkes på og ringes direkte op = fuldstændig nyttesløs! ØV sikke en fuser... 

1 kommentar:

  1. Jeg bemærkede den samme annonce, og tænkte det samme da jeg så deres landingpage.
    Dyr annonce for sådan engang tynd suppe!

    SvarSlet