torsdag den 9. juni 2011

Her er den næste store tendens - design QR koder

Der dukker flere og flere op... Særligt QR koderne er små småt ved at indtage det danske land. Status er der stort set dagligt sniger sig én QR kode eller to ind i gratis aviserne, dagbladene og magasinerne. Også en del GO-CARDS, outdoor og Direct Mails prydes nu af den lille kvadratiske kode.  Inden for det næste års tid burde kendskabet til QR koden (2D barcodes generelt) være så udbredt og brugt at der er behov for at gå nye veje... 


Men hvad bliver så det næste, og hvordan har markedsføreren mulighed for at differentiere sig? Svaret er designer barcodes! 


QR koden linker direkte til mobil bloggen
I oprindelseslandet for QR koden, Japan, har designer QR koden de sidste år stille og roligt mast sig frem. Og også i USA er tendensen tydelig, her har bureauet QRarts gennem de sidste år etableret sig og udviklet en god del designer QR koder til amerikanske brands. Et lignende bureau er nu på vej i Danmark. 


Fordelene ved brug af designer QR koder er naturligt store.. Først og fremmest får du alle fortræffelighederne fra de traditionelle QR koder (2D barcodes generelt). Derudover får du også mulighed for at differentiere din markedsføring og integrere dit brand (eller logo) i din personlige QR kode.  Ulempen - det koster! 


Vil du vide mere om mulighederne for din egen designer QR kode? Kontakt I love barcodes her

Se også her hvordan Charlie Sheen og Den Lille Prins har brugt designer barcodes i deres markedsføring Klik her  - og se meget mere.. 
Rikke Høyer Schrøder

Ingen kommentarer:

Send en kommentar