mandag den 7. marts 2011

Axa Bank lancere perfekt QR kampagne på TV

Det Belgiske forsikringsselskabet Axa Bank, har taget alternative metoder i brug for at profilere deres nye iPhone applikation for indboforsikringer.


I TV spottet vises et hus med en stor QR kode, der er placeret i stedet for en dør. Næste klip viser noget der ryger ned gennem huset tag, og man undre sig naturligt over hvad der egentlig sker. Seerne opfordres herefter til at scanne koden for at se, hvad der sker når alt går galt... 


Se den helt geniale case her: 



I love barcodes mener: Wauuuu! AXA Bank er kendt for at bruge alternative metoder, når deres produkter skal markedsføres - gerne ved hjælp af 2D barcodes.  
Men dette er dog det fedeste jeg endnu har set! 
Her er et fantastisk eksempel på hvordan en traditionel TV reklame, ved brug af 2D barcodes nu kan få en helt ny dimension og skabe call to action så det vil noget. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar