torsdag den 10. februar 2011

Sådan skal du ikke gøre...







På forsiden af dagens URBAN pryder den smukke Kira Skov forsiden, side om side med en nydelig QR kode. Men hvad skal den egentlig der? Prøv selv at scanne; 








I love barcodes mener: ØV! Dette er et klasse eksempel på hvad du ikke skal gøre! Selvom brugen af 2D barcodes stormer frem, bliver vi nød til at forholde os til at ikke alle danskere endnu ved, hvad en 2D barcode er og hvordan den bruges.  
Det er rigtig godt set af URBAN, at bruge muligheden for at  "sætte musik" til avisen ved hjælp af en QR kode. Den fantastiske case ville være at QR koden ikke kun leder os over til et godt nummer med Kira & The Ghost Riders. Men tilmed også giver os muligheden for at købe en billet til koncerten.  Om det var URBANs tanke må stå hen i det uvisse, for koden virker ikke - og det er ganske enkelt ikke godt nok! Fy da føj da..... 
Er du i tvivl om, hvordan du bedst bruger 2D barcodes i din markedsføring? Se eller gense et par "best practice" her eller kontakt mig på rikkehoyer@me.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar