fredag den 9. september 2011

Tryksagen har aldrig været mere relevant!

Under disse ord har Grafisk Branche netop sendt en storstilet kampagne i luften, med eneste formål at fremme kendskabet til hvordan QR koden gør vejen mellem trykte og digitale medier kortere. 


Når designer QR koden scannes ledes der direkte ind til et mobiloptimeret site, hvor der overskueligt gives rigtig god information omkring mulighederne i QR koder, hvordan tryksagen kan optimeres og ikke mindst inspirere til brugen ved hjælp af en rigtig fin animeret film! 




I love barcodes mener: 
Grafisk Branche har så evigt ret... En tryksag har aldrig været mere relevant efter QR koden har set dagens lys! 


Grafisk Branche formår at give et rigtig godt og overskueligt indblik i de mange muligheder QR koden byder på og hvordan en stendød tryksag - kan få liv. 


At en branche forening hopper ud i en så stærk profilering af et "produkt" kræver mod, her er det om noget vigtigt at have styr på skidtet.. Og der er desværre et par små "øv´er" her og der, et eksempel; 


At bruge en designer QR kode er rigtig fedt, det giver blikfang og der er mulighed for at brande virksomheden eller et produkt. I dette tilfælde er det dog en lidt flad fornemmelse, for den er jo hverken fugl eller fisk... Ja, det kan være smag og behag. Men i min verden - og ud fra det faktum at kampagnen går på QR kodens fortræffeligheder og kendskabet til disse skal fremhæves. Vil det have været en fordel  "blot" at benytte en helt almindelige sort/hvid QR kode. 


Men i det store hele er det en rigtig god kampagne og super animeret film,  der får mit barcode hjerte til at slå et stort ekstra slag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar