Oxfam, der er en international sammenslutning af 15 hjælpe organisationer, som sammen arbejder for at finde varige løsninger på fattigdom og uretfærdighed. Har udnyttet kendis muligheden til fulde...
I en af Oxfam butikkerne i London, Oxfam Curiosity Shop, er der mulighed for at få fingrene i tøj der er doneret af et væld af kendte mennesker. Som nyeste tiltag for at øge salget har folkene bag butikken i London nu valgt at give de potentielle køber et par ekstra gode argumenter!
For nu kan du ikke blot røre ved buksedragten der er doneret af Kate Moss, en habit fra Colin Firth, skjorten fra Helen Mirren eller kjolen fra Annie Lennox. Nu kan du også få historien bag - fortalt af den kendte, midlet hertil er en QR kode!
På alle pris mærkaterne er placeret en QR kode, koden scannes og forbrugeren føres direkte ind til en film på Youtube, hvor den enkelte fortæller om det donerede tøj. Se eksemplet her og find ud af hvad Annie Lennox har at byde ind med...
I love barcodes mener:
Det er virkelig godt tænkt af folkene bag Oxfam Curiosity Shop at udnytte kendis faktoren på denne måde. Og det er ikke kun til vintage og/eller genbrugs tøj, vi kan lære noget af dette eksempel.
Bliver vi inden for tøj branchen er dette i den grad også aktuelt for producenterne af high-end fashion, at give indblik i hvilke tanker der er tænkt i kreeringen af det enkelte stykke tøj eller få kendiser/modebloggere til at præsentere tøjet.
Her er en unik mulighed for at booste salget, men bestemt også for at opbygge loyalitet hos den enkelte forbrugere ved at give indblik og samhørighed ved historien bag. En historie der med garanti vil blive delt på både; Facebook, Twitter, Google+ eller på god gammeldaws manér direkte til venner og bekendte.
I bund og grund kan eksemplet her snildt overføres til alle producenter i kampen hen mod den loyale kunden, dog med skarpt øje for det stadig skal skabe værdi for den enkelte forbruger...
Rikke Høyer
Ingen kommentarer:
Send en kommentar