Der linkes til et alm. website, med dårlig navigation |
I love barcodes mener:
Endnu et rigtig godt eksempel på hvordan et ellers traditionelt dødt GO-CARD kan blive en aktiv salgskanal blot ved hjælp af en QR kode... Og det tegner også rigtig godt for Profil Optik - ved første øjekast!
Layoutet er rigtig godt tænkt og står klart og tydeligt. Men målet med kampagnen og eksekveringen er (i mine øjne) lige utydelig nok..:
- Med overskriften "Få 20% rabat på....." blev jeg fristet til at tro målet for kampagnen er at sælge briller, linser eller solbriller via QR koden.
- Med ordene "Scan koden, book synsprøve og se hvor du kan hente to gratis bio-billetter" ved QR koden, bliver jeg i tvivl.. Er målet for kampagnen og brugen af QR koden, at sælge synsprøver?
Jeg tror desværre ikke responsen på kampagnen bliver overvældende. Og det er ærgerligt for der er lagt i kakkelovnen til en succes...
Det Profil Optik kunne have gjort, hvis de villle have succes med brugen af QR koden (2D barcodes generelt) var først og fremmest at;
- Have fokus på en enkelt målsætning
- Bruge QR koden strategisk og
- "Holde brugeren ordentlig i hånden"
For at indløse værdikuponen skal brugeren indtaste sin mail adresse (derved hverves også permissions til "lang bane salg"). Så nemt kan det gøres!
Rikke Høyer Schrøder
Ingen kommentarer:
Send en kommentar