fredag den 1. april 2011

UPS det er en ommer!

Det Amerikanske flyselskab JetBlue lavede en 2D kampagne til brug i NYC subway. Alle sejl var sat ind med en designer QR kode og en fed konkurrence - men der manglede lige en enkelt detalje!  






Foto Dan Frommer, Business Insider


I love barcodes mener: 
En af de grundlæggende "best practice" om brugen af 2D barcodes er der altid skal være mobil dækning, så koderne kan scannes! Og det er der ikke i undergrunden i NYC... Der er postet penge i denne kampagne som desværre er fuldstændig lyttesløs. Der må være et bureau derover i USA der må have rigtig røde øre! 


Men kampagnen her er et godt eksempel på der er alt for mange ( også store selskaber) der hopper hovedkuls ud i projekter med 2D barcodes uden at tænke sig ordentligt om og have alle detaljer med. 


Men når det er sagt så stor ros for designet af QR koden - der viser alle mulighederne.. Og fin guide til hvordan koden scannes - hvis der altså lige var mobil dækning! :-)


Klik her, hvis du vil have indblik i best practice der sikre dig succes med brugen af 2D barcodes
Rikke Høyer Schrøder

Ingen kommentarer:

Send en kommentar