onsdag den 30. marts 2011

Find det du er god til - med QR koder

Højskolerne har taget den gode gammeldags metode med "kendte mennesker sælger", i brug på deres flotte print kampagne.  Og med det gode payoff  "find det du er god til", tæppebomber de for et godt ord medierne. 


Fælles på alle medier benytter Højskolerne sig af QR koder til at formidle budskabet helt ud til læseren. 


På en enkelt uge stødte I love barcodes på disse tre annoncer i Metroxpress.


Morten Andersen:


Caroline Søeborg Ahlefeldt:


Frank Hvam:


I love barcodes mener: 
Det er en rigtig god kampagne og oplagt at bruge QR koder for at få de potentielle højskole elever til at gå dybere ind i universet af højskolernes muligheder. 
Det er rigtig ærgerligt at Højskolerne ikke udnytter muligheden for at få fat i alle potentielle elever. For det er stadig ikke alle der ved hvad en QR ( eller 2D kode generelt) er og hvordan den bruges. Højskolerne burde som minimum guide brugerene til; 
  • Hvorfor brugerne skal scanne koden 
  • Hvordan QR koden scannes og 
  • Hvor brugeren kan få fingrene i en scanner applikation
Men når det er sagt er det et rigtig fint mobil website der linkes til. Det er forholdsvis overskueligt og muligt at navigere udemærket rundt i både portrætter/interviews med de kendte danskere ( fx: Nicolaj Rasted, Camilla Bendix, Eskild Ebbesen, Ida Auken, Jacob Tingleff, Frank Hvam mfl.) mulighed for at søge kurser, højskoler, kontakte Højskolerne og endda følge dem på Facebook. 

En rigtig god kampagne for dem der ved hvordan en QR kode scannes... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar