Mobil selskabet 3GVision offentliggjorde i starten af april deres rapport for brugen af 2D barcodes for første kvartal 2011. Og der er ingen tvivl om tendensen for brugen af 2D barcodes er stigende!
Det er dog stadig befolkningen i USA der, i følge 3GVision, er de mest aktive til at scanne barcodes med telefonen. Hvilket betyder USA, for andet kvartal i træk er at finde på første pladsen over de lande i verden der scanner flest 2D barcodes. Som en betydelig fodnote kan det nævnes at USA har opnået en vækst på hele 630% i antallet af scan fra 1 kvartal 2010 til 1 kvartal 2011!
Det er dog stadig befolkningen i USA der, i følge 3GVision, er de mest aktive til at scanne barcodes med telefonen. Hvilket betyder USA, for andet kvartal i træk er at finde på første pladsen over de lande i verden der scanner flest 2D barcodes. Som en betydelig fodnote kan det nævnes at USA har opnået en vækst på hele 630% i antallet af scan fra 1 kvartal 2010 til 1 kvartal 2011!
Den samlede top 10 liste over de lande der scanner flest barcodes er som følger:
(1) | 1. | |
(2) | 2. | |
(3) | 3. | Tyskland |
(7) | 4. | |
(8) | 5. | Holland |
(6) | 6. | |
(5) | 7. | |
(4) | 8. | |
(17) | 9. | |
(15) | 10. | |
() – Placering i 4 kvartal 2010 |
Kigger vi nærmere på de lande der har haft størst vækst i antallet af 2D barcode scan kan særligt lande som UK og Holland takke deres barcode lovers for en flotte vækst fra 4 kvartal 2010 til 1 kvartal 2011 - markeret med ().
Se top 5 her:
1. | (181.1%) | |
2. | (166.5%) | |
3. | (146.3%) | |
4. | (94.4%) | |
5. | (94.0%) |
En af årsagerne til det store boost af 2D barcode scan i både Holland og UK er, at kæmpe brands såsom Heineken, SKY network, Pizza Express, Grazia Magazine og Gamma DIY i første kvartal 2011 lancerede storstilede kampagner med brug af QR koder.
Se 3GVisions rapport for 4 kvartal 2010 her
Ingen kommentarer:
Send en kommentar