I dagens URBAN findes et fristende tilbud; Vind et rejsegavekort til en værdi af 12.000 kr! Afsenderen er Berlingske Media med loyalitetskonceptet GodtTip.dk.
Skal rejsegavekortet være dit? Scan koden...
I love barcodes mener: Et rigtig godt eksempel på hvordan det skal gøres!
Berlingske Medier bruger i dette tilfælde 2D barcodes som en del af strategien i at hverve permissions ( e-mail adresser). Det er et rigtig godt eksempel på en af de mange muligheder 2D barcodes byder på for at skabe "call to action" i en impuls situation.
For selv læseren der sidder i venteværelset, på toilettet eller bare væk fra computeren har mulighed for at deltage i konkurrencen - blot ved at scanne datamatrix koden med sin smartphone.
Læseren bliver godt guidet til hvordan koden scannes og hvad der kan opnås ved at scanne koden. Herefter ledes der ind på en fin mobil landingpage, hvor der overskueligt forklares om læserens muligheder ( for at og få indboksen spækket/spammet med attraktive rejsetilbud).
Skulle eksemplet her være til UG kryds og slange, burde Berlingske Media overveje at give læseren mulighed for at tippe en ven om det gode tilbud på Facebook. Eller gøre drømmen om en rejse endnu mere virkelig ( og dermed styrke årsagen til at tilmelde sig ( endnu) et nyhedsbrev), ved at vise et film klip.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar