søndag den 6. marts 2011

En QR kampagne der vil noget

Europæiske Rejseforsikring har i samarbejde med Bravo Tours udarbejdet en co-branding kampagne, som blev lanceret i forbindelse med Rejsemessen i Herning d. 25 februar. 

På messen i Herning blev der uddelt flyers hvor de besøgende blev opfordret til at scanne QR koden og ligge smartphonen på flyeren ( i det markerede felt). Bag QR koden gemmer sig fortsættelsen af Bravo Tours TV reklame "klap lige hesten", her har du mulighed for at se hvad der egentlig sker efter hesten har fået et klap bagi - og hvordan Europæiske Rejseforsikring træder til når alt går galt. 

Udover at kunne se tegnefilmen er der mulighed for at deltage i konkurrencen om at vinde et gavekort på 5.000 kr. til Bravo Tours. Hvor man efter tilmeldingen har mulighed for at "synes godt om" både Bravo Tours og Europæiske Rejseforsikring på Facebook. 

Se og prøv kampagnen her: 


I love barcodes mener: 
Et rigtig godt eksempel på hvordan en co-branding kampagne kan blive rigtig vellykket - også i brugen af 2D barcodes. 
De vigtigste best practice i brugen af 2D barcodes bliver holdt. Her bliver der givet en rigtig god årsag til at scanne koden og brugeren bliver "holdt godt i hånden" og guidet til hvordan koden scannes. Der ledes ind på en landing page og film der er målrettet mobiltelefonen.
Sidst men ikke mindst skal der lyde en stor ros for, at tænke muligheden for at hverve permissions og muligheden for at øge muligheden for en lang række nye fans på Facebook, ind i kampagnen.
Kampagnen er udviklet af Schjødt + Co.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar