Kino.dk udgiver månedligt deres gode magasin Kino.dk, der udover i biograferne også distribueres i S-toget. I magasinet har vi læsere mulighed for at blive inspireret til en tur i biffen med gode artikler, filmanmeldelser og ikke mindst mulighed for at se film trailers - selvfølgelig via en 2D barcode.
Kino.dk forsøger på bedste vis, at holde læseren i hånden og har derfor ved hver QR kode skrevet " Se traileren lige nu på din mobil telefon! Læs mere på side 17 om hvordan du gør"
Spørgsmålet er som om det virker i praksis!?
Forleden dag mødte jeg et ungt par i S-toget der sammen sad og læste Kino.dk, den unge herre trækker mobilen op af lommen og så skal de se film trailers - troede de! Han kæmpede en brav kamp og bladrede desperat rundt i magasinet. Holdte mobilen op foran QR koderne - og ventede... Efter et par minutter opgav han og lagde fortvivlet magasinet fra sig på sædet!
I love barcodes mener: Det er et rigtig godt eksempel på brugerene virkelig skal holdes i hånden og guides til at scanne en barcode. Selvom Kino.dk på bedste vis forsøger at give informationen, blev budskabet ikke kommunikeret godt nok.. I dette tilfælde er det muligvis blot layout mæssigt der rettes lidt til!
Kino.dk og deres udnyttelse ( eller mangel på samme) af mulighederne i 2D barcodes er tidligere omtalt, se indlægget her.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar