tirsdag den 14. december 2010

Når 2D barcodes giver oplevelsen en ekstra dimension



Kino.dk udgiver Danmarks største gratis filmmagasin. Gennem de sidste måneder har du ikke kun haft mulighed for at læse om de kommende spændende film, men også at se dem!  Med et utrolig lækkert layout og rigtig godt indhold, kombineret med brugen af 2D barcodes, formår Kino.dk virkelig at skabe en helhedsoplevelse i deres artikler. Og ikke mindst interesse for en tur i biffen. Det er rigtig godt tænkt og en super god udnyttelse af mulighederne i 2D barcodes. 
Scan QR koden fra Little Fockers her og få et godt grin...



I love barcodes mener: Med brugen af 2D barcodes giver Kino.dk uden tvivl læseren en oplevelse ud over det sædvanlige. En oplevelse der virkelig varmer op til køb! Det er derfor også så ærgerligt, at Kino.dk (endnu) ikke udnytter den oplagte mulighed for salg! 
Her og nu kan salget skabes ved, at give læseren mulighed for at købe et par billetter til forestillingen. Eller skabe salget på den lange bane ved udlodde et par billetter i en konkurrence - og dermed få mulighed for at hverve permissions (mail eller telefon)


Læs hele online udgaven af magasinet Kino.dk her 
Rikke Høyer

2 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig i ovenstående - barcodes/mobile website er et rigtig godt medie til at involvere kunder og give muligheden for, hurtigt, at komme et spadestik dybere uden at man skal huske, skrive ned, etc. Den samme styrke som online med at man kan gå fra inspiration til en konkret handling ved et klik, nu bare med en mobil som ALLE har i lommen. Mange virksomheder har slet ikke set det potentiale der er i barcodes - og ja, det er endnu ikke så kendt i DK, men skal man sidde og vente...eller være med hvor det sker? ( eller kommer til at ske).

    Udfordringen for de kunder som så vælger at bruge barcodes, er at få den rette rådgivning....i mange tilfælde er det jo ikke kundernes skyld, for de er i mange tilfælde ikke stærke i at se de mange "call to action" muligheder som barcodes indeholder, og derfor er det op til reklamebureauer eller hvem der nu sælger dem......og her burde man mene at de kunne magte den opgave, det er det de lever af. Kino.dk bruger barcodes helt suverænt i forhold til læseren, men i forhold til deres egen forretning udnytter de slet ikke potentialet. Man må gå udfra at det er en vigtig pind i deres strategi at få email permissions, og havde de tilført barcodes den lille detalje med sign up, havde det været til UG.

    Jeg kan kun anbefale at bruge barcodes - måske markedet ikke er der endnu, men hvilke andre tiltag har i på det mobile medie? I skal igang NU, og barcodes er et godt sted at starte...både fordi at det er kreativt, og så det er en brøkdel af et mediebudget der skal bruges. MEN...husk at få nogen til at hjælpe med de små detaljer, der kan være afgørende for konverteringer og succes! Man kan jo starte med at følge med her på bloggen, hvor der jo er mange gode eks....også af de dårlige :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det er en super fed case. Det er et firma ved navn www.okarimobile.dk der har leveret hele løsningen inkl. Filmtrailerers.

    SvarSlet