Citroën har med lanceringen af den nye C4 taget QR barcodes i brug på en stor del af deres trykte markedsføring. Og de har gjort det rigtig godt!
I love barcodes mener: Interessen for at scanne QR koden kunne godt forstærkes noget! Det er ærgerligt at QR koden og det gode budskab om mulighed for at se filmen om C4, eller for den sagsskyld booke en prøve tur, ikke får mere spalteplads i annoncen.
For her finder vi et rigtig godt eksempel på hvordan mulighederne i 2D barcodes næsten er udnyttet til fulde! Her er der både mulighed for at få en grundig introduktion til den nye C4 via et filmklip, booke en prøvetur og endda tilmelde sig nyhedsbrevet fra Citroen. På minus siden mangler der dog stadig lidt detaljer i forhold til den perfekte usability. Efter min mening er der for mange ”dybe links” og ærgerligt at man kan bestille en prøvetur til datoer der for længst er overstået. Men ellers et næsten perfekt eksempel på brugen af QR koder, til at drive salg!
For her finder vi et rigtig godt eksempel på hvordan mulighederne i 2D barcodes næsten er udnyttet til fulde! Her er der både mulighed for at få en grundig introduktion til den nye C4 via et filmklip, booke en prøvetur og endda tilmelde sig nyhedsbrevet fra Citroen. På minus siden mangler der dog stadig lidt detaljer i forhold til den perfekte usability. Efter min mening er der for mange ”dybe links” og ærgerligt at man kan bestille en prøvetur til datoer der for længst er overstået. Men ellers et næsten perfekt eksempel på brugen af QR koder, til at drive salg!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar