fredag den 17. december 2010

Menu

Den danske design virksomhed Menu har også set mulighederne i 2D koderne. Med introduktion af deres nye vinilter, har Menu valgt at gå hele vejen og påvirke den potentielle kunde på bedst mulige måde – netop ved at se og ”føle” anvendeligheden og værdien i produktet.
Både i annoncemateriale og på emballagen findes den lille barcode med link direkte til videoen hvor der fint demonstreres brugen og fortræffelighederne i vinilteren.

Prøv selv her:


Ovenstående er et udpluk af en otte siders annonce fra magasinet Designbase.


I love barcodes mener: Det er stærkt set af Menu, der vælger at gå ”all in” i brugen af 2D koderne på alt fra annoncer til emballage.
Med en påvirkning før købet (annoncer), under købet (emballage) og efter købet (emballage) tænker de i det store billede og baner på bedste vis vejen for købet.
Der mangler lige de sidste 20% - de 20% der vil kunne generere mersalg, både på den korte og lange bane! 
Mersalget vil blandt andet kunne genereres ved at tænke de sociale medier ind i strategien, hvor køberen "stolt" vil kunne dele sit seneste køb - og videoen, med vennerne på eksempelvis Twitter og Facebook. Samtidig ville Menu også kunne opnå bedre effekt af initiativet ved at give køberen mulighed for at tilmelde sig nyhedsbrevet og dermed få bud om nye produkter - direkte i indbakken.
Rikke Høyer Schrøder  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar