tirsdag den 25. oktober 2011

Så nemt kan der skabes salg ved hjælp af QR kode

Club metroXpress, gratisavisen metroXpress læserklub har et godt tilbud til de pop glade danskere. Årets Danish Music Award løber af stablen i starten af november og med særlig rabat på billetten opfordres der til, at slå til på det gode tilbud. Med ordene "Scan QR koden med din smartphone og køb din billet med rabat lige nu!" Viser metroXpress en af de helt store muligheder QR koden byder på! Fang læserne/forbrugerne når de er varme med et "scan og køb...". 




Når QR koden scannes ledes der direkte ind på en mobilshop, hvor billetterne kan købes - og muligheden tilmed deles med vennerne på Facebook. 









I love barcodes mener: 
Super godt eksempel på hvor godt QR koden kan bruges til at skabe call to action i en annonce. Havde dette været for få år tilbage var den eneste mulighed for at erhverve sig billetter til DMA ved at gå den slagne vej med at hive annoncen ud af avisen, gemme den i lommen - eller dametasken. For et par dage senere igen at blive mindet om DMA muligheden når den krøllede annonce findes efter en tur med bukserne i vaskemaskinen. 


Hurra for QR koden! 


MetroXpress forstår sig på målgruppen og tilbyder derfor også at muligheden for at erhverve billetter til DMA med rabat er værd at dele med vennerne på Facebook. En rigtig fed feature, der potentielt sikre metroXpress et øget salg! 


Det eneste der lige mangler for metroXpress giver den fuld gas og også sikre sig salg på den lange bane, vil være at de udnytter muligheden for samtidig at hverve permissions.

Super case, og ja.. så nemt kan der skabes salg ved hjælp af en QR kode! 

3 kommentarer:

  1. Det kunne jo være spændende at høre hvor mange billetter der er solgt via QR-kode løsningen... I mine øjne er kampagnen rigtig godt udført - det eneste men er, at det er rigtig mange oplysninger man skal taste ind (på mobilen) for at få lov til at købe en billet...? Kunne være en barriere...

    SvarSlet
  2. Hej Kasper

    Tak for din kommentar.

    Du har ret, det er mange informationer der skal indtastes og mobilen er som udgangpunkt et medie hvor "less is more", det skal være så nemt og lige til som overhovedet muligt. Så generelt er det væk med alt overflødigt og sikre at salget/købet kan gå igennem uden der skal tages stilling til for meget.

    Det er nødvendigt både med konto oplysninger til betaling og i dette tilfælde er også de personlige oplysninger (navn og adresse) nødvendigt, da billetterne til DMA skal sendes med posten. Det optimale havde da været at billetterne blev tilsendt pr. mail.

    Bedste hilsner
    Rikke

    SvarSlet