fredag den 8. juli 2011

Kellogs case - SMS taber kampen til QR koderne!

I forbindelse med lancering den nye kampagne "It´s morning somewhere" for Kellogs´ morgenmadsprodukt Crunchy Nut, har Kellogs valgt at tage QR kodens fortræffeligheder i brug.
Brugeren fik mulighed for at tilgå det mobilesite via SMS og QR koden. Fra både QR koden og adgang via SMS ledes direkte ind på et mobilsite, hvor brugeren har mulighed for at se hvordan en morgen "somewhere in America" foregår... 


Resultatet er ikke kun overraskende positivt til QR kodens fordel, men viser også meget om de ændringer i  forbruger adfærden der finder sted lige nu. Til dato har kampagnen genereret hele 40.000 QR scanninger og blot sølle 6.000 sms for at komme ind til mobilsitet. Mobilsitet har p.t. hele 50.000 sidevisninger og videoerne er blevet set intet mindre end 38.000 gange. 
Læs hele artiklen fra Mobile Marketer her



Ingen kommentarer:

Send en kommentar