søndag den 8. maj 2011

Sådan kan de fantastiske QR koder også bruges!

Den spanske afdeling af reklamebureauet Leo Burnett har lavet en sand geni streg i lanceringen af den nye Fiat Street Evo, hvor brugen af QR koder spiller en væsentlig rolle. Se casen her:  


Rikke Høyer Schrøder

2 kommentarer:

  1. Det er jo simpelthen intet mindre end genialt! Ærgerligt, at man ikke selv er kommet på sådan en idé!
    Linker lige til dig fra min blog, det her er et kanon eks. på god eksekvering af kampagner.

    SvarSlet
  2. Hej Martin,

    Ja, det er intet mindre end genialt...!

    Der begynder at dukke rigtig mange SUPER fede eksempler op i brugen af 2D barcodes. Endnu et fuldstændig fantastisk eksempel er Clean shampoo (Unilever) der i samarbejde med Lowe Bangkok har lavet en eminent case på brugerinvolvering, der har skabt overdreven PR og trend i Thailand. Midlet er en QR kode der er "barberet" ind i håret/frisuren.

    Du kan se indlægget under dags dato, der er p.t. lidt bøvl med videoen fra Youtube, men håber Lowe Bangkok ligger den online igen om ganske kort tid...

    SvarSlet