mandag den 9. maj 2011

Sådan bruges QR koder til at skabe (overdreven) effekt!

Unilever gav reklamebureauet LOWE i Thailand en udfordring; skab buzz og opmærksomhed på udbyttet af Clear shampoo (en sund hovedbund) - og involver brugerne! 

LOWE kreerede en fantastisk kampagne i samarbejde med et udvalg af frisører, IT specialister og en håndfuld "gorillas" fra Bangkok -  midlet var en QR kode!


Resultatet er enestående... Se den fantastiske case her og få inspiration til hvordan 2D barcodes kan bruges til at skabe (overdreven) effekt! 




I love barcodes mener: 
Mit barcode hjerte galopere....! Hvor er det fantastisk tænkt og udført! 
Her er et unikt eksempel på hvordan QR koden (2D barcodes generelt) kan skabe call to action og opmærksomhed til den store guldmedalje.


I love barcodes!
Rikke Høyer

2 kommentarer:

  1. Desværre kan videoen ikke ses, da den er fjernet af brugeren

    SvarSlet
  2. Hej Kurt,

    Tak for din feedback.

    Tænk engang at stoppe noget så fantastisk... Jeg har taget kontakt til LOWE Bangkok og håber videoen er online igen - lige om lidt...

    SvarSlet