I love barcodes mener:
Et rigtig fint eksempel på hvordan QR koder (2D barcodes generelt) på bedste vis kan skabe call to action fra en ellers "stendød" annonce. FDM har tænkt sig godt om i brugen af QR koden, de formår både at:
- Guide brugeren godt til hvorfor QR koden skal scannes, hvordan den scannes og ikke mindst hvordan brugeren får fingrene i en scanner applikation.
- Fange brugerne på et overskuelig mobil landingpage, med fin navigation over de forskellige muligheder.
Alt i alt et rigtig godt eksempel på hvordan der skabes call to action og værdi for brugeren.
FDM kunne dog med fordel have tænkt kampagnen skridtet videre, ved ikke kun at skabe værdi for brugeren. Men også værdi for FDM selv, ved at bruge konkurrencen til at hverve permissions til fremtidig mobil kommunikation.
Desværre vælger de ifølge "konkurrence reglerne" at slette alle indkomne oplysninger (navn og mobilnummer) efter konkurrencen er slut!
FDM fejler i testen om at hverve mobil permissions |
Rikke Høyer Schrøder
Ingen kommentarer:
Send en kommentar