onsdag den 18. maj 2011

AXA viser vejen for brugen af QR koder!

Det belgiske forsikringsselskab AXA er, i I love barcodes bog, en af de mest visionære virksomheder der virkelig har forstået at udnytte mulighederne i QR koder (2D barcodes generelt). 


AXA var det første forsikringsselskab der lancerede en forsikrings applikation, og i samme moment valgte konsekvent at bruge QR kodernes fortræffeligheder til at vise hvorfor forsikringer er et must! 


En af de første forsøg med QR koder var "den levende annonce" for AXAs bilforsikring app. Ved at scanne QR koden i annoncen får læseren mulighed for få et indblik i hvilke alverdens ulykker, man heldigvis kan forsikre sig imod.  Første skridt er download af applikationen.


Der er ingen tvivl om at mange er blevet inspireret af AXAs levende annonce, og har forsøgt at gøre dem disciplinen efter. 
To rigtig vellykkede eksempler kan du se i det tidligere indlæg "Fantastisk brug af QR koder" her


Også på TV har AXA sat scenen for at skabe både bruger involvering og give en fantastisk oplevelse. Igen er budskabet at man er bedst tjent med en forsikring - i dette tilfælde indbo. Ved at scanne QR koden får seeren mulighed for at få indblik i hvad der sker "bag lukkede døre" når ulykken sker... 




AXA har ikke kun gjort udnyttet QR kodernes fortræffeligheder i print annoncer og TV reklamer, men også til events. Se casen her, hvor folkene bag AXA bygger verdens største QR kode - lavet af malerbøtter!



I love barcodes - og AXA!
Rikke Høyer Schrøder

Ingen kommentarer:

Send en kommentar