QR koden linker ind til et meget overskueligt mobil website med mulighed for at få en digital kupon med 20% rabat til en valgfri varer i H&M.
Efter indtastningen af mobil nummeret, bliver man mødt af endnu en overskuelig mobil landingpage.
Vente, vente, vente..... Et kvarterstid efter kommer den længe ventede sms med linket til H&M kuponen.
Tja, det er det der med småt på annoncen der skal læses... Kampagnen er udløbet.
I love barcodes mener:
Selvfølgelig skal H&M også teste mulighederne i 2D barcodes af, og ideen bag denne kampagne er virkelig god! Det er en af de mest oplagte muligheder for få skabt "call to action" på en annonce, kombineret med en af de bedste tricks i bogen - rabat i butikken!
Det er dog lige lovlig lang tid at vente knap 15 minutter på at få en sms retur med link til værdi kuponen.
Men nu var jeg desværre et par dage for sent på den.. Og kan blive en kende skuffet over at være gået glip af værdi kuponen med 20% rabat, for jeg var klar til køb!
Derfor er det også ærgerligt at H&M ikke udnytter det potentiale der er i os der er lidt for sent på den ( eller læser gamle aviser). Hvis blot "denne kampagne er slut" blev erstattet med "kampagnen er desværre udløbet, men vi har samlet 4 gode tilbud til dig her (klik og køb)" var der mulighed for at sælge til "sådan én som mig".
Men når det er sagt er det nu rigtig godt tænkt at slå et slag for H&M ganske udmærkede applikation. Men det ville da have været bedre at kunne berige et par af veninderne med en værdi kupon, eller alternativt et par gode tilbud..
Rikke Høyer
Ingen kommentarer:
Send en kommentar