fredag den 11. februar 2011

Skulle det være en god fidus?

Mads Vangsø præger i disse dage de danske TV skærme. HusCompagniet har lanceret en storstilet reklame med en lang række TV spots og følger nu op med annoncer. I annoncerne findes en QR kode der linker direkte til spotten med Mads samt Kim og Kenny Fidus.



Scan koden her: 

I love barcodes mener: HusCompagniet er meget aktive på TV og har med garanti kastet en god pose penge efter det. Men at tro læserne "gider" at scanne koden for at se- eller gense spottet er måske lige lovlig optimistisk! Det er vigtigt at have for øje, at der ikke skabes "call to action" blot ved at sætte en QR kode i en annonce - der skal mere til... I dette tilfælde, værdi! HusCompagniet kunne med fordel stille sig spørgsmålet; Hvorfor skal jeg scanne koden og hvad får jeg ud af det? 
Men når det nu er TV spottet der "linkes" til, så vil den oplagte mulighed for taktisk brug af 2D barcodes vil i dette tilfælde være at få sign-ups til HusCompagniets nyhedsbrev, få tilsendt et katalog eller endnu bedre booke et møde eller en fremvisning!
Rikke Høyer Schrøder 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar