onsdag den 9. februar 2011

Den er da helt bananas...

Det gigantiske amerikanske tøjmærke Banana Republic er nu også hoppet med på barcode bølgen. For at lancere deres ( første) reklamefilm bredest muligt, har de valgt at pynte al deres Direct Mail og en stor del af deres outdoor med QR barcodes. Men det er ikke kun via de trykte medier Banana Republic forsøger at distribuere filmen. Også de sociale medier er taget i brug. Her giver Banana Republic de af deres Facebook fans og followers på Twitter, der distribuere filmen muligheden for at vinde en ny forårs garderobe.



Prøv selv - scan koden her:
I love barcodes mener: Der er ingen tvivl om Banana Republic har set lyset i, at få distribueret deres reklamefilm via deres trykte materiale ( og selvfølgelig QR koden). De guider brugeren rigtig fint i, hvordan QR koden scannes og hvad der venter bag koden. 
Men hvilket værdi får vi brugere i at se deres reklamefilm?  Og hvad søren for Banana Republic ud af det her og nu!? 
Det er virkelig ærgerligt at Banana Republic ikke forstår ( eller ønsker), at udnytte mulighederne i 2D barcodes til at drive salg, men i stedet fokusere på at distribuere filmen bredest muligt. Det vil være så lige til, for Banana Republic, at opsamle e-mail adresser og derefter kvittere med et par gode tilbud ( eller en voucher) for at få os til en af deres mange butikker.
Rikke Høyer Schrøder 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar