Os med iPhone må så vente lidt...
I love barocdes mener: Et rigtig godt eksempel på, hvordan en 2D barcode også kan bruges. Det er oplagt at TDC vælger at udnytte muligheden for at skabe call to action og bruge deres QR kode taktisk til at øge antallet af downloads.
Men selv en stor og professionel virksomhed som TDC begår også fejl i brugen af 2D barcodes - små fejl der kan koste stort på bundlinjen. For i dette eksempel bliver der på ingen måde aktiveret ordentligt til at scanne QR koden og downloade applikationen. Brugeren bliver ej heller "holdt i hånden" og forklaret hvordan koden scannes - eller hvordan en scanner applikation kan erhverves.
Selvom der i skrivende stund er over 1 million smartphone i Danmark, kan og må der ikke forventes at alle ved hvad den lille grafiske stregkode er og hvilke muligheder der ligger bag.
Det er så lidt der i dette eksempel skal til for at få et bedre resultat! Blot en ændring i "overskriften" ved QR koden til fx; Scan koden og få 10 millioner hits på din smartphone! ( efterfulgt af guiden til hvordan det så gøres... ) vil gøre en stor forskel.
Rikke Høyer Schrøder
Ingen kommentarer:
Send en kommentar