mandag den 10. januar 2011

Hanne Bech Hansen bruger 2D barcodes i lancering af Lasten



Da den tidligere Politidirektør i København Hanne Bech Hansen og forlaget Lindhardt og Ringhof i november 2010 skulle lancere bogen "Lasten", valgte de at benytte sig af QR kodens fortræffeligheder. Læseren fik, blot ved at scanne barcoden, muligheden for at få fingrene i et uddrag af bogen og samtidig møde kvinden bag krimien, Hanne Bech Hansen. 
Prøv selv her: 


I love barcodes mener: Kampagnen, der er udarbejdet af Okari Mobile, fungere rigtig godt ved læseren har mulighed for at få et personligt møde med forfatteren, tease til salg af bogen ved at give læseren et "smugkig" og ikke mindst mulighed for at dele sin oplevelse med vennerne på Facebook. 
Kort og godt et rigtig fint eksempel på hvordan en ellers forholdsvis "kedeligt" trykt medie kan gøres levende, give brugeren en ekstra dimension - og afsenderen mulighed for en langt højere salg ved hjælp af 2D barcodes! Eneste MEN er selvfølgelig, at bogen ikke kan købes direkte via det mobile website. Det er rigtig ærgerligt at et så super godt initiativ ikke følges op med den sidste og afgørende feature. ( Er du også fortvivlet? Klik på overskrift linket og du kommer direkte til saxo.com og Lasten...)
Rikke Høyer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar